czwartek, 11 września 2014

Maseczki na twarz domowej roboty.

Witam wszystkich bardzo serdecznie raz jeszcze, przepraszam za moje zaniedbanie z askiem i blogiem, ale jak widzicie zaczęła się szkoła, w domu jestem bardzo późno, jedyne co dzisiaj udało mi się wyjść wcześniej. Nic dziwnego, fryzjerska wykańczaaaaa ! Przedmioty zawodowe i wszystkie lekcje, bania niezła, jeszcze projekt który jest bardzo wspaniały i o którym opowiem wam niebawem w kolejnych notkach.
Dziś postanowiłam skupić się na czymś ciekawym, a mianowicie na tym, że zaczął się okres (wypadania włosów, łamiących się paznokci, pazerności na jedzenie, wyprysków na twarzy)
O czym chciałam dzisiaj wam zrobić notkę, a właśnie dotyczącą tego ostatniego.
Po wakacjach postanowiłam sobie chwilę dać spokój z blogiem, ale nie zamykałam go, chciałam żeby nadal byl, ale oczywiście wrociłam do was i mam nadzieję że cieszycie się z tego.
Co dziś gramy?
Maseczki domowej roboty?
Robię notkę bo mam chwilę czasu pomiędzy czekaniem aż olej we włosy się wsiąknie, placek się upiecze, a lekcje same się odrobią xd.
Zacznijmy. ;*

Maseczki na okolicy twarzy szyi i dekoltu to coś relaksującego a zarazem poprawiającego *kolor skóry, *elastyczność, *samopoczucie, *wygląd zmęczonej, *suchej, *bez wyrazistości skóry.
Każda kobieta marzy o skórze idealnej, nawilżonej i delikatnej.
Maski domowej roboty moim zdaniem są najprostsze i najskuteczniejsze.
Oczywiście jeśli robi się je z rozsądkiem.
Wymienię wam kilka fajnych masek, które spodobały mi się, a resztę które znalazłam któregoś razu w zeszycie z takimi o to rzeczami.

Maseczka z jabłka (cera tłusta z tendencją do trądziku)

*Duże kwaśne jabłko umyć i zetrzeć na tarce, dodać dwie łyżki stołowe miodu pszczelego i dokładnie wymieszać, dodać drobnych płatków owsianych (łyżkę lub dwie jako zagęstnik ułatwiający utrzymanie maseczki na twarzy) i wymieszać,
*Nałożyć maseczkę na twarz i pozostawić na 10 - 15 minut
*Zmyć twarz chłodną wodą

Maseczka do cery tłustej zanieczyszczonej (lecznicza)

2 łyżeczki (czubate) mąki  (cieciorki) może być mąka z grochu lub z bobu w ostateczności mąka kukurydziana,
1 łyżeczka miodu pszczelego,
1 łyżeczka wody (ilość wody dobrać zależnie od rodzaju zastosowanej mąki, do uzyskania konsystencji pasty).
Wszystkie składniki wymieszac dokładnie do uzyskania jednolitej pasty.
Nałożyć na twarz.
Zmyć ciepłą wodą po ok. 5 - 10 minutach.

Maseczka banana i avocado do cery z trądzikiem 
Składniki:
1 mały banan
1 małe awokado
2 łyżki stołowe naturalnego jogurtu
2 - 3 krople witaminy E
Miksujemy razem banana i awokado do uzyskania jednolitej masy, dodajemy jogurt i witaminę E miksujemy ponownie do uzyskania jednolitego koloru.
Maseczkę nakładamy na przemytą twarz i pozostawiamy na 10 do 25 minut (zależnie od wrażliwości naszej skóry).
Zmywamy maseczke z twarzy i po osuszeniu skóry nakładamy krem nawilżający. <-MOJA ULUBIONA


  Maseczka na czarne zaskórniki
Składniki płynu do przemywania:
1/4 filiżanki gorącej wody
łyżeczka od herbaty gorzkiej soli
3 krople jodyny
Wymieszać wszystkie skladniki i odczekać aż mieszanina ostygnie na tyle aby nie parzyła skóry.
Rozgrzać skórę twarzy okładem z ręcznika rozgrzanego gorącą wodą (ręcznik nie powinien parzyć jak również nie powinien nadmiernie zmoczyć skóry). Ręcznik pozostawić na twarzy na 1 - 2 minuty.
Wacikiem kosmetycznym nasączonym w przygotowanym płynie dokładnie przemywać miejsca z zaskórnikami.
Przemycie skóry spowoduje że zaskórnik dadzą się łatwo wycisnąć bez nadmiernego podrażnienia skóry.
Po usunięciu zskórników przemyć twarz odkażającym tonikiem

 Maseczka z żelatyny na czarne zaskórniki
 *łyżka żelatyny
*gorąza woda lub mleko
 *dobrze wymieszana na lekko kleistą gęstą papkę (ostygnięta)
*wsmaruj w nos i okolicę czoła tam gdzie masz czarne zaskórnik
 *trzymaj 40minut-1godziny
*ściągaj płatami
*przemyj twarz ciepłą wodą


Maseczka z oleju lnianego

Świeży olej lniany rozprowadzamy na skórze cienką warstewką i pozostawiamy na ok. 20 - 30 minut.
Maseczkę usuwamy wycierając delikatnie skórę miękkim ręczniczkiem. Resztki oleju same wchloną się po kilkunastu minutach.
 MASECZKA Z PŁATKÓW OWSIANYCH (wygładzająca)
3- 4 łyżeczki płatków owsianych należy ugotować z mlekiem w małym garnuszku (trzymamy na ogniu tylko do momentu wrzenia). Maseczka powinna mieć konsystencję gęstej papki, którą nakładamy na twarz i zostawiamy na 15-20 minut



 MASECZKA Z TWAROGU I MIODU (do cery suchej)
Dwie łyżeczki miodu należy lekko podgrzać i zmieszać z twarogiem (ok. 100 gramów). Po 20-30 minutach zmyć z twarzy ciepłą wodą.

MASECZKA Z MIODU, MĄKI I BIAŁKA (do cechy tłustej)
Z białka z jednego jajka należy ubić pianę ( jak do kogla - mogla). Mieszamy ją z połową szklanki miodu pszczelego i łyżką razowej mąki pszennej. Papkę nakładamy na pół godziny.
 Mam nadzieję że notka się podobała.
Miłego czytania życzę.

1 komentarz:

.